woensdag 15 oktober 2008

Relaxation

Het veldwerk zit erop! Zo'n week geleden was het vierde studiegebied klaar! In de tussentijd heb ik al mijn landgebruikskaarten gedigitaliseerd, een intensief werkje.


Maar er was ook tijd voor twee dagen ontspanning. Op Independence Day leerden we het Oegadese eten klaarmaken. We maakten zelf onze chapatis (soort pannenkoeken), pelden bananen, leerden hoe ze bereid worden, etc. Echt eens leuk om achter de schermen van een restaurant te kijken. En het moet gezegd worden: de vrouwen werken hier echt heel hard. Zondag was het een echte relaxatiedag: eerst een kleine meeting en naar een internetcafé, maar vervolgens pure verwennerij. We trokken namelijk naar het chicste hotel in de stad Mbarara. Daar kregen we eerst een rondleiding doorheen het hele hotel. Zelfs in de Presidentiële suite mochten we een kijkje nemen. Ik nam dan ook plaats in de zetels waar onder andere Queen Elisabeth en de President van Oeganda zaten ;) Daarop betraden we het welness centrum voor een namiddag sauna, turks stoombad en massage. Vooral de massage deed deugd, 45 minuten lang. Maar zelfs de warme douche was al een plezier op zich, een douche was namelijk zo'n anderhalve maand geleden (en deze was warm, dat is 2,5 maand). Tussendoor keken we naar de interland Uganda-Benin (2-1). De pizza in het restaurant maakte de dag helemaal af!

Gisteren namen we van iedereen afscheid, het deed toch een beetje pijn om het stadje te velaten. Nu zijn we terug in ons vetrouwd guest house in Kampala. De volgende dagen zal ik nog een beetje weken en data verzamelen in het Research, maar de naduk zal toch wel liggen op Tanzania plannen en een beetje de toerist uithangen. Zo zullen we met andere blanken optrekken en vanavond al naar België-Spanje gaan kijken.

Baaiiii

1 opmerking:

Anoniem zei

joe de steven!

pak het er maar eens goed (toeristisch) van nu, da heb je wel verdient na al dat zwaar veldwerk!!

ik zit hier ondertussen me alle moeite van de wereld mijn data te masseren tot er een significant econometrisch model uit de bus komt, eerder spannende en vermoeiende dagen voor men brein dus hehe :D

geniet van je laatste dagen daar en tot binnenkort!

x Yean