maandag 20 oktober 2008

Student Life

En jawel, Steven is al enkele dagen terug in de quasi beschaafde wereld! Op 14 oktober keerden we terug naar Kampala. Het grote werk zit er nu op en daarom is het tijd voor wat ontspanning. We hebben de voorbije week vooral opgetrokken met Belgen en andere blanken.

Zo smaakte de eerste pasta in 2,5 maanden enorm goed en keken we met heel wat Belgen naar België-Spanje in een chic hotel. Wat een match, wat een domme uitslag. Door ons gejuich maakten we de mensen aan een tafeltje ambetant. Ik heb een goede woordenwisseling met een mevrouw gehad, maar nadien heeft ze me een pint getrakteerd :) Ook een douche was een verrijking, warm water was er wel nog niet. Tussendoor verzamelde ik gegevens bij het Statictics House en smokkelde iemand me 's middags binnen in een groot congres in een van de beste hotels. Daar at ik samen met zo'n 500 politieke leiders lunch en de eerste maal echte desserts! Vrijdag en zaterdag zijn we bij Aaike (een bio-ingenieur vriendin) blijven slapen ook Niels Vanhoudt, Astrid Bryon en een ander Belgisch meisje waren er. Daar was zelfs een warme douche :) We maakten er spaghetti en gingen naar een studenten feestje. Oegandese meiden probeerden er ons op de dansvloer te krijgen, maar dat is niet de Belgische mentaliteit. Eerst een pintje drinken, we hadden zelfs stella gekocht (al smaakte die niet zo lekker). Later die avond zijn de Ugandese mensen naar ergens anders getrokken omdat ze het te saai vonden en omdat er een grote ruzie ontstaan was nadat een Duitser een string aan de luster gehangen had ;)
Verder slaapten we uit, bezochten we één van de grootste markten van Kampala, gingen nog eens op restaurant, ... Kortom, het leek een beetje op België. En dat mag ook wel. Want hoe mooi Uganda en hoe vriendelijk de mensen hier zijn, ik kijk er toch al even terug naar uit om het normale leven weer op te nemen.

Jammer genoeg gaat onze trip naar Tanzania niet door. Het was te veel geregel, te ver voor de korte tijd die ons rest en duur. We hebben dan ook besloten om Oeganda verder te ontdekken. Morgen vertrekken Katrien, Kristof en ik voor 4 dagen naar de Ssese eilanden. Daar wachten ons prachtige stranden! Verder gaan we nog een dag naar een tropisch regenwoud en Kampala City verkennen. Tussendoor werk ik nog een beetje en verzamel de laatste data.
Er staan nieuwe foto's van de voorbije 2 maanden online, klikken op http://picasaweb.google.be/steste2002

Zonnige groeten!

Geen opmerkingen: