zondag 5 oktober 2008

Finishing Fieldwork


Hellow,

een hele tijd geleden, maar er is dan ook veel werk verzet! Eigenlijk zit mijn veldwerk erop ;0 Ik heb 3 gebieden in detail bestudeerd en dat is ruim voldoende. Maar aangezien Katrien nog niet klaar is met het eerste gebied, zal ik er nog een 4de bijnemen en de rest van mijn tijd aan het digitalizeren van mijn landgebruikskaart besteden. Vanaf nu kan ik het dus wat rustiger aan doen, wel leuk.

Verder alles goed, het regenseizoen is hier nu wel begonnen wat vaak niet zo praktisch is.

Enkele toffe gebeurtenissen:
- we zijn naar een kerkdienst voor jongeren geweest en dat is echt een aanrader! Dansen, zingen en bidden en dit alles in een fantastische sfeer! Zo zou het in Belgie ook moeten zijn, er zouden terug meer jongeren naar de kerk gaan. De meeste mensen zijn hier trouwens enorm gelovig: elk Bijbels verhaal achten ze waar gebeurd en ze geloven zelfs in mirakels. Je hebt hier dan ook holy crusades ('bring the sick and blind people and they will be healed')
- vandaag zijn we naar de hot springs gegaan. Een leuk uitstapje voor een zondag, maar het was wel een beetje teleurstellend. De springs waren namelijk enorm klein, wat het misschien net leuk maakte. Want de weg er naartoe is heel slecht en er waren dan ook in de verste verte geenn touristen te bekennen
- vannacht even wakker geworden van een mini aardbeving, wel chill als je zo in je bed ligt. Het was al de tweede die ik hier meemaakte
- ik bezocht bananenplantages, geitenkwekerijen, imkerijen, grotten, goudmijnen, ..., beklom bergen, sprak veel met boeren en genoot ;)

Tot de 14de blijven we nog in ons studiegebied. Daarna gaan we terug naar Kampala (Kawanda) om de laatste date te verzamelen en tussendoor (wsl 20-24 oktober) willen we nog Nationale parken in Tanzania gaan bezoeken.

Fotos komen er na de 14de ergens aan, en ik heb er veel ;)

Zet de stella al maar koud!

2 opmerkingen:

Unknown zei

allemaal zo geweldig ginder precies! Ben al jaloers!
dat laatste komt in orde!
greetz

Buffel

Dieter zei

Dat laatste hebk ook al in orde gebracht ;)
Fijne laatste African weeks!